امام جمعه آستارا: نامزد قانون شكن شایستگی حضور در مجلس را ندارد
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام 'كاظم حافظ نیا' در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان آستارا افزود: افرادی كه قانون را در سرلوحه تمامی امور خود قرار می دهند، لایق حضور در مجلس هستند و مردم به یقین چنین فردی را انتخاب خواهند كرد.

وی با اشاره به شروع تبلیغات نامزدهای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای و لزوم رعایت منشور اخلاقی در این عرصه سیاسی بیان كرد: تمامی تبلیغات می بایست در چارچوب قانون اعمال شود.

وی تجاوز از حد قانونی و اخلاقی در عرصه رقابت انتخاباتی را كاری ناپسند خواند و بر رعایت اخلاق و قانون انتخاباتی توسط همه نامزدها و هواداران آنها تاكید كرد.

وی رعایت حال عموم افراد در تبلیغات انتخابات را امری مهم و ضروری برشمرد و یادآور شد: نامزدهای انتخاباتی علاوه بر عمل به منشور اخلاقی ، به طرفداران خود نیز تاكید كنند كه مصالح عمومی جامعه مدنظر قرار گیرد.

وی از نامزدهای انتخاباتی خواست تا هواداران خود را از ایجاد تشویش و اعمال ناهنجار منع كنند.

وی به كاندیداهای انتخاباتی كه وارد این عرصه شدند توصیه و تاكید كرد: در سخنرانی های خود اخلاق انتخاباتی را در راس امور قرار دهید و در فرصت به دست آمده ، ضمن پرهیز از تخریب چهره های مختلف ، برنامه های خود را به مردم اعلام كنید.

وی عدالت محوری ، التزام عملی به ولایت فقیه ، مبارزه با نظام سلطه جهانی و شجاع بودن را از خصوصیات بارز یك نماینده شایسته عنوان و اضافه كرد: به یقین مردم آگاه و با بصیرت ایران اسلامی در این چارچوب فرد شایسته را روانه مجلس خواهند كرد.

وی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را یك آزمایش بزرگ دیگر در اقتدار و ثبات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ذكر كرد و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی از چند ماه گذشته می خواهند با تبلیغات منفی مردم را از حضور در انتخابات دلسرد كنند اما مردم همیشه در صحنه جمهوری اسلامی ایران همچون یوم الله 22 بهمن در این عرصه مهم ملی و سیاسی با حضور مقتدرانه ، تمامی معادلات دشمن را بر هم خواهند زد.

خطیب جمعه آستارا همچنین افزود: نظر قطعی شورای نگهبان در خصوص تایید و یا رد صلاحیت نامزدهای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یك فصل الخطاب شرعی و قانونی است.

وی اضافه كرد: نظر اعلام شده شورای نگهبان هیچ گونه تردید و شبهه ای را به دنبال ندارد زیرا نظر نهایی این اعضا با ادله قابل دفاع و طبق قوانین اسلامی صادر و اعلام شده است.

حجت الاسلام حافظ نیا جوسازی علیه رای شورای نگهبان و سایر نهادهای دولتی را عملی غیر معقول و غیر قانونی دانست و افزود: این گونه رفتارها توسط برخی افراد ناآگاه طراحی می شود و در نهایت هیچ گونه تاثیر و تغییری در نظر نهایی اعلام شده در خصوص نامزدهای مجلس شورای اسلامی ندارد.

7105 / 535/ 603/245





:: برچسب‌ها: خانه , کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: